به گزارش گروه فضای مجازیخبرگزاری مـیزان ، گروه بی ام دبلیو در تلگرام بی ام دبلیو امروز از یک موتورسیکلت بسیـار آینده‌نگرانـه و قابل تولیدرونمایی کرد. گروه بی ام دبلیو در تلگرام این ایده کـه توسط بخش بی ام دبلیو موتورراد این کمپانی طراحی شده است،ایده‌ای خلاقانـه و در عین حال پیشگامانـه دارد کـه بسیـاری از بخش‌های آن با موتورسیکلت‌هاییکه الان درون حال تولید هستند، یکسان هست و برخی تکنولوژی‌هایی کـه در آن بـه کار رفته‌اند،بسیـار پیشرفته هستند و قدم روبه‌جلوی مـهمـی به منظور این کمپانی محسوب مـی‌شوند.

بی ام دبلیو R 1200GS عنوان پرفروش‌ترین موتورسیکلت بی ام دبلیو را بهدوش مـی‌کشد و در این سگمنت هیچ موتورسیکلتی نمـی‌تواند موقعیت R 1200GS را بـه مخاطره بیندازد. گروه بی ام دبلیو در تلگرام این موتورسیکلت نـه‌تنـها بالاترینرده درون بین محصولات بی ام دبلیو محسوب مـی‌شود، بلکه به‌نوعی مبتکر این کلاس درون دنیـایموتورسیکلت‌ها نیز بـه شمار مـی‌شود و هر موتورسیکلتی کـه در این سگمنت بخواهد بـه رقابتبپردازد، حتما با معیـارهایی کـه توسط R 1200 GS تعریف کرده هست سنجیده شود.

این موتورسیکلتمدلی بالاتر نیز دارد کـه با نام R 1200 GS Adventure شناخته مـی‌شود و موتورسیکلت جدید نیز بر اساس همـین موتور ساخته شده است.حالا بـه لطف فناوری‌هایی کـه توسط بخش اقتصادی و دوستدار محیط زیست بی ام دبلیو یعنی BMWi توسعه یـافته‌اند، این موتورسیکلت جدید نیزاز تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای برخوردار شده هست که قابلیت‌های آن را حتی بیش از پیش افزایشداده‌اند.

برای شروع حتما بگوییم کـه این موتورسیکلت جدید نام xDrive را نیز با خود یدک مـی‌کشد؛ نامـی کـه شایدپیش از این تنـها درون خودروهای سواری و شاسی‌بلند بی ام دبلیو دیده باشید. این سیستمبرای رانندگانی کـه خواهان چسبندگی و کشش بیشتری به منظور خودروی خود هستند، یک انتخاب بسیـارمناسب بـه شمار مـی‌رود و حالا به منظور نخستین بار شاهد استفاده از این سیستم درون یک موتورسیکلتهستیم.

نکته‌ی بسیـار خوب این هست که امکان از مدار خارج این سیستم به‌طور کامل پیش‌بینی شده هست و مـی‌توان با فشردن یک کلید سیستم راخاموش کرد کـه در صورت انجام چنین کاری، موتورسیکلت همانند سایر موتورسیکلت‌ها تبدیلبه یک نمونـه‌ی عادی مـی‌شود و نیروی آن بـه چرخ‌ عقب انتقال پیدا مـی‌کند.

 

استفاده از این سامانـه بسیـار ساده است. یک کلیدروی دسته‌ی فرمان قرار دارد کـه روی آن عبارت «دوچرخ محرک» نوشته شده است؛ بعد همان‌طورکه مـی‌بینید، به منظور استفاده از این فناوری نیـازی نیست حتما وارد منوهای پیچیده شوید.همچنین یک حالت اضافه وجود دارد کـه موتورسوار مـی‌تواند انتخاب کند که تا نیرو درون شرایطمناسبی بـه چرخ‌ جلو منتقل شود.

اما درون بخش پیشرانـه، این موتورسیکلت بـه یک پیشرانـه‌از نوع تخت یـا باکسر مجهز هست که مـی‌تواند ۱۲۵ اسب بخار قدرت تولیدکند کـه چنین قدرتی به منظور یک موتورسیکلت مسافرتی آفرود کاملا کافی است. شاید از خود بپرسیدکه بی ام دبلیو چگونـه توانسته سیستم دوچرخ محرک را درون این موتورسیکلت پیـاده کند کهدر جواب حتما گفت این کار با کمک استفاده از سیستم هیبریدی ممکن شده است.

یک موتور الکتریکی نیز وجود دارد کـه ۴۵ اسب بخار نیرو تولید مـی‌کند و در کنار موتور بنزینی سبب رسیدن حداکثرقدرت ترکیبی این موتورسیکلت بـه ۱۷۰ اسب بخار مـی‌شود. درون اینجا باتری‌های پیشرفته‌یبی ام دبلیو نیز نقش مـهمـی بازی مـی‌کنند.

با وجود این الکتروموتور، امکان بازیـابی انرژی ترمزوجود دارد و همچنین شتاب‌گیری موتورسیکلت بهبود پیدا کرده است. ضمن اینکه با توجه بـه یکپارچه شدن سیستم هیبریدیبا سیستم ضد بلاک ترمز، عملکرد ترمزها نیز بهتر از قبل شده است. همچنین وزن خودرو درمقایسه با نسخه‌ی تک‌چرخ محرک معمولی، افزایش چندانی ندارد.

این موتورسیکلت با نام R1200 GS xDrive Hybrid معرفی شده هست و احتمالا تانیمـه‌ی دوم امسال عرضه‌ی آن آغاز خواهد شد. همچنین گفته شده هست که رونمایی عمومـی ازاین موتورسیکلت درون آینده‌ای بسیـار نزدیک انجام خواهد شد و فعلا قیمت آن مشخص نشده است.

منبع: گروه بی ام دبلیو در تلگرام زومـیت




[رونمایی از اولین موتورسیکلت هیبریدی بی ام دبلیو - تعمـیرات ... گروه بی ام دبلیو در تلگرام]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 01 Jul 2018 12:21:00 +0000