کد مطلب: ابداع شیوه نگهداری اعضای اهدایی بدن ۴۵۰۵۵۰

ابداع شیوه نگهداری اعضای اهدایی بدن

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۰

محققان شیوه جدیدی را به منظور گرم‌ اعضای منجمد شده یـافتند کـه با حل بحران کمبود اهداکنندگان اعضا مـی‌تواند جان مـیلیون‌ها انسان را نجات دهد.

به گزارش تلگراف، ابداع شیوه نگهداری اعضای اهدایی بدن محققان با استفاده از این روش مـی‌توانند اندام‌هایی را کـه برای مدت زمان طولانی درون دمای بسیـار پایین منجمد شده اند، با موفقیت از حالت انجماد خارج کنند.

از سال‌ها قبل روش‌های نگهداری بلندمدت اعضا از طریق انجماد درون دمای ۱۶۰ که تا ۱۶۹ درجه سانتیگراد درون اختیـار متخصصان بوده است؛ اما هنگام گرم مجدد، این اعضای یخ زده دچار آسیب‌های شدیدی مـی‌شوند.

محققان توانستند این مشکل را از طریق یک رویکرد جدید حل کنند کـه در آن نانوذرات اکسید آهن پوشیده از سیلیس روی ماده حاوی عضو اهدایی منجمد ریخته مـی‌شود. ابداع شیوه نگهداری اعضای اهدایی بدن زمانی کـه نانوذرات اکسید آهن با استفاده از امواج الکترومغناطیس بی خطر تحریک مـی‌شوند، بـه شکل گرم‌کن‌های کوچکی عمل مـی‌کنند کـه به طور یکسان و با سرعتی بین ۱۰ که تا ۱۰۰ برابر روش‌های متداول، دمای سلول‌ها را افزایش مـی‌دهند. ابداع شیوه نگهداری اعضای اهدایی بدن درون این شیوه درون هر دقیقه دمای محیط بین ۱۰۰ که تا ۲۰۰ درجه افزایش مـی‌یـابد.

محققان به منظور اطمـینان از کارآیی این شیوه چند عضو منجمد شده جانوران را درون آزمایشگاه با استفاده از این روش گرم د و دریـافتند کـه این بافت‌ها بر خلاف سایر روش‌ها دچار هیچ‌گونـه آسیبی نشده‌اند.

در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد اندام‌های اهدا شده بـه دلیل نبود امکان نگهداری درون یخ به منظور مدتی بیش از چند ساعت، از بین مـی‌روند. اما این شیوه جدید امکان ذخیره اندام‌های اهدا شده را به منظور مدت زمانی طولانی فراهم مـی‌کند. بدین ترتیب بیمارستان‌ها مـی‌توانند بانکی از اعضای اهدایی را درون اختیـار داشته باشند و به جای این کـه در زمان مرگ یک اهدا کننده بـه دنبال شخص مناسبی به منظور پیوند عضو بگردند، درون صورت نیـاز بیماران، از اعضای ذخیره شده درون این بانک استفاده کنند.

گزارش کامل این تحقیقات درون نشریـه Science Translational Medicine منتشر شده است.

کلمات کلیدی : اهداکنندگان اعضا

نظراتی كه بـه تعميق و گسترش بحث كمك كنند، بعد از مدت كوتاهی درون معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش بـه ديگران منتشر نمـی شود.




[ابداع شیوه نگهداری اعضای اهدایی بدن - تعمـیرات همراه ابداع شیوه نگهداری اعضای اهدایی بدن]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 01 Jul 2018 12:49:00 +0000